V malých a středních podnicích se často setkávám s Pohodou. Ne tak úplně pohodou, ale se softwarem Pohoda od Stormwaru. Ať si o vzhledu nebo možnostech Pohody můžeme myslet cokoliv, je to vhodné řešení pro začínající firmy především z hlediska dobré podpory a finanční dostupnosti. Já se do takových firem ale spíš dostávám v situacích, kdy už jsou to firmy střední velikosti a podpora firemních procesů je již nedostačující. Zejména v oborech, kde se k výrobě a skladovým pohybům přidává práce se šaržemi, to není vůbec jednoduché.
Většinou je snaha ty záležitosti vyřešit rychle, mezi což rozhodně nepatří implementace nového ERP. U jednoho zákazníka jsme nasazovali na podzim řešení práce se čtečkami ve skladech, které pracovalo nad Pohodou. Největším zádrhelem bylo to, že server byl umístěn fyzicky jinde a různé firmy na něm spravovaly různé věci. Docela jsme se zasekli na zdánlivě jednoduchých věcech jako instalace síťových tiskáren apod., musím říct, že jsem to nečekal a tyto možné problémy malinko podcenil. Jinak samotná implementace řešení probíhala hladce, i když se na ní podílely dvě firmy. Zákazník, který obvykle míval okolo 60-ti objednávek denně, a všechny doklady a štítky přepravců vystavoval ručně, se v hlavní části sezóny dostával běžně na 200 – 250 objednávek denně. Toto nadstavbové řešení nad Pohodou jim pomohlo zachránit sezónu. Nejen kvůli tomu, že čtečka naváděla pracovníka při vychystávání objednávky a eliminovala možnost vzniku chyby, ale především proto, že na konci vychystání každé objednávky z tiskárny automaticky vyjela faktura a štítek přepravce.
Zavedení práce se čtečkou ve skladu – řešení nad systémem Pohoda
Jsem připraven pomoci i vám.